FRITERAT TUNNBRÖD

 
Jag har länge vilja prova att göra eget friterat tunnbröd med smaker som jag vill ha. 
Det var hur enkelt som helst och smakade precis lika bra som de på affären.
 
Färdigt tunnbröd från affären
Flingsalt ( Jag hade flingsalt med smak av Karl-Johansvamp, citron och dill )
Kryddor av eget tycke. (Jag hade grillkrydda)
Salt
Olja till fritering
 
Värm oljan till ca 170-180 grader i fritösen. Det fungerar även i stekpannan.
Skär upp tunnbrödet i lagoma bitar.
Lägg tunnbröds bitarna lite i taget i den uppvärmda oljan och rör om då och då tills brödet har ått en fin färg. Eller då oljan har slutat att bubbla.
Lägg upp det friterade tunnbrödsbitarna på hushållspapper och krydda direkt. 
Jag smulade på flingsaltet och även lite av det vanliga saltet.
 
Servera gärna med någon god ost till eller dipp.
 
 
Lycka till! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0