SUGARPASTE SOCKERPASTA

Jag är helnöjd med det här receptet som jag gjort om lite. Perfekt och lätt att arbeta med.
 
Sockerpastan som jag gjorde använde jag:
500 gram Florsocker
2 msk vatten
½ msk gelantinpulver
1 msk rapsolja
Drygt ½ dl vit sirap
1/4 dl glykossirap
Ev 1 tsk vaniljsocker
 
Ta en liten kastrull med lite vatten i och låt det koka upp. Lägg en djuptallrik ovanpå och häll i vattnet och gelantinpulvret. Låt det smälta och ställ kastrullen åt sidan.
Sikta florsockret i en bunke och blanda i ev vaniljsockret.
Tillsätt vit sirap, glykossirap, oljan och det smälta gelantinet.
Blanda ihop allt till en smidig deg/pasta.
Låt ligga i kylen över natten och ta fram nån timma innan användning.
 
Man kan färga sockerpastan till önskad kulör med bla Winstons färger. 
Det går även att smaksätta pastan om  man inte vill ha en naturell smak.
 
 
 
 
Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0