THERESE VIOLKAKOR

Idag passade jag på att testa några av mina SUGARKITCHEN produkter som jag är konsult för och säljer på homeparty visningar. Idag gjorde jag kakor med smak av VIOL och en fin lilafärgad smörkräm med smak av viol. 
Jag blev så himla nöjd. Jag använde mig av Violessens och Pastafärg Grape Violet. Testa vettja! 
 
Ingredienser:
1 dl strösocker
200 gram smör (rumsvarmt)
1½ tsk violarom
4 ½ dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

Smörkräm:
100 gram rumsvarmt smör
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker 
1 tsk violarom
Knivsudd av lila grape violet pasta.
 
Kakorna:
Sätt ugnen på 175 grader
Vispa smör, socker och vaniljsocker poröst.
Blanda i vetemjölet och aromen i smörblandningen till en deg.
Lägg degen i kylen 30 minuter.
Kavla sedan ut degen till ca ½ cm tjock och stansa ut kakorna med valfria mått.
Lägg 12 kakdelar per plåt och grädda i ca 8-10 minuter.De ska knappt få färg.
Låt kallna på galler.
 
Smörkräm:
Vispa ihop alla ingredienser till en jämn smörkräm.
Bred ut på ena kakdelen med en kniv. Har du en sprits är det bara en fördel.
Lägg sist på den andra kakdelen och ställ in dem i kylen och låt kallna. 
Det går alldeles utmärkt att frysa kakorna också om man vill.

Lycka till! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0