ÄPPELKOMPOTT GROTTOR MED SMAK AV KARDEMUMMA

 
Funderade lite på vad man kunde göra med äppelkompotten som jag kokade.
Det fick bli fyllning till grottor.
 
 
Ingredienser:
200 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4½ dl mjöl
Fyllning:
Äppelkompott med kardemumma (se recept i bloggen)
Vispa smör, socker och vaniljsocker poröst.
Blanda mjöl och bakpulver och häll i smörblandningen.
Vispa ihop allt till en smidig deg.
Dela degen i ca 25 bitar  och rulla dem till bollar.
Lägg bollarna i småbrödsformar.
Tryck en grop i mitten av bollen och fyll sedan med valfri sylt. Jag använde äppelkompott med kardemumma. 
Grädda i varmluftsugn i ca 175 grader i ca 20 minuter tills kakorna fått en gyllenbrun färg.
Låt svalna en stund innan de flyttas över till ett galler för att svalna klart. 
 
Ät och njut!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag ville bara höra av mig till dig angående att det äntligen är dags att söka till en ny säsong av Hela Sverige Bakar.
Känner någon bekant som ni tror skulle passa i programmet?
Om man vill söka till programmet så är det mycket viktigt att du inte arbetar som konditor eller bagare eller har utbildning inom området.
Klicka på länken nedan och sök redan idag! Sista ansökningsdagen är 17 mars.
http://www.tv4.se/hela-sverige-bakar
tack så mkt och ha det så bra!

Mvh, Madeleine Käck
Casting



Svar: Tack för att du frågade. Men jag vågade inte, så det får bli en annan gång. :)
AmatörBagerskan Therése

2014-02-27 @ 10:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0