FYLLDA KINDERÄGG MED CITRONKRÄM OCH LEMONCURD

Långfredagens efterrätt blev som sagt "Filadelphia/grädde/citron fyllda Kinderägg med en klick Lemoncurd" Riktigt gott i smaklökarna. Jag gjorde så här:
 
8-10 st Kinderägg
ca 200 gram Filadelphiaost orginal
ca 2 dl Vispad grädde
ca 3/4 dl socker
ca 1 msk färskpressad citronsaft alternativ från färdigpressad citron i flaska.
Lemoncurd till kluttarna ovanpå äggen
 
Vispa grädden tillsammans med sockret.
Lägg i Filadelphiaosten och citronsaften och vispa till en krämig smet.
Skär försiktigt bort toppen på äggen, så pass att äggenkan tas ur.
Fyll äggen med citronkrämen.
Toppa med emoncurd som föreställer äggulan.
 
Ät och njut och avsluta med lite pyssel och lek av kinderäggens innehåll.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Såg förut att du hade kommenterat men hann aldrig svara!
Ja, jag tittade runt bland bilderna å du var med bland de jag tyckte såg snyggast/äggigast ut! Kolla gärna in min blogg imorgon, då resultatet på mina ägg kommer att komma ut :)

Svar: Det var roligt att läsa. :)Jag var in på din sida. Men såg inte resultatet. ;)
mvh
Therese
AmatörBagerskan Therése

2014-04-20 @ 12:36:22
URL: http://fotorum.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0