BISCOTTI MED ROSTAD MANDEL ÅRE CHOKLAD OCH TRANBÄR

Medans jag väntade på att dottern skulle ringa efter skjuts passade jag på att baka Biscotti.
Jag hade lite mandel, tranbär och mörk choklad hemma. Då blev det enkelt val på smak.
De blev mycket goda kan jag lova. :)
 
Ingredienser:
150 g mandel
75 g rumsvarmt smör
3 dl strösocker
3 st ägg
7-8 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
 
Smaksatt med:
mandel
tranbär
mörk choklad
 
Vispa smör och socker poröst.
Tillsätt ett ägg i taget och vispa till en porös smet.
Rosta gärna mandeln i en stekpanna en stund. Grovhacka dem sedan.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker, mandel, tranbär och choklad.
Häll ner det i smörsmeten och vispa snabbt ihop den till en deg.
Lägg upp degen på ett bakbord och dela den i två delar.
Rulla tills dem är lika lång som plåten.
Grädda i ugn 200 Grader i ca 25-30 minuter (175 grader i varmlufts ugn i ca 20-25 min)
 
Ta ut plåten och låt kallna en stund.
Ändra ugnen till ca 120 grader. 
Skär upp i lagom stora bitar och lägg bitarna med den skurna sidan upp.
Grädda i ca 30-40 min i ugnen.
 
 
Ät och njut!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Matklubbens Topplista
Trackback
RSS 2.0